Komentarze: 0
W biznesie skuteczna rekrutacja pracowników jest szczególnie ważna. To właśnie dzięki zatrudnionym osobom możemy zagwarantować wysoką jakość usług świadczonych klientom i dobrą organizację w firmie. Nie warto pochopnie podejmować decyzji o tym, kogo zatrudniamy. Po czasie może okazać się, że dana osoba nie ma wystarczających kompetencji lub odpowiednich cech osobowościowych, by pracować na danym stanowisku. To może spowodować, że stracimy czas i pieniądze.
Aby tego uniknąć, warto dokładnie porozmawiać z kandydatem o jego doświadczeniach i oczekiwaniach oraz zweryfikować jego kwalifikacje. Wielu rekruterów popełnia ten błąd, że stara się maksymalnie zestresować pracowników podczas rozmowy kwalifikacyjnej, zadając im trudne i podchwytliwe pytania. W ten sposób nawet dobrzy kandydaci mogą się całkowicie zablokować i nie pokazać żadnych swoich umiejętności. Tymczasem w codziennej pracy często pracownik wcale nie musi działać w warunkach tak stresujących, dlatego też może być przydatny. W zależności od tego, na jakie stanowisko rekrutujemy, skuteczne mogą się okazać wywiady, testy, case studies czy zadania praktyczne. Dobrze, jeśli podczas rozmowy kwalifikacyjnej kontakt z potencjalnym pracownikiem będzie mia jego bezpośredni przełożony.